Депутат Леся Оробец разъяснила, чем Конституция-2004г. отличается от предыдущей редакции Конституции.
В ходе февральских протестных событий в Украине эксперты права заявили о целесообразности возврата к редакции Конституции Украины, принятой в 2004г. О преимуществах положений Конституции 2004г. написала депутат Леся Оробец в своем аккаунте социальной сети Фейсбук 21 февраля 2004г.
Приводим текст её заметки в Фейсбук.
Зараз відбувається дуже багато дискусій щодо повернення Конституції 2004 року. Чи це було потрібно і що це дасть.
Спробую тут навести ключові аргументи. Звісно, і надалі ключовою вимогою лишається відставка яника і покарання всіх винних у злочинах проти людства. Але, якщо проаналізувати, то Конституція 2004 року дає механізми для втілення цих рішень, хай і не такі швидкі, як нам би цього хотілося.
1. На даний момент чи не найважливіше. Рада призначає на посаду та звільняє з посади за поданням Президента України Голову Служби безпеки України, а також надає згоду на призначення на посаду та звільнення з посади Генерального прокурора України. (ст. 85). При цьому Верховна Рада України може висловити недовіру Генеральному прокуророві України, що має наслідком його відставку з посади. Тобто тепер питання звільнення Пшонки, а потім і притягнення його до відповідальності справді лише питання часу. От тільки може втекти, падлюка.
2. Також за новою старою Конституцією саме більшість у ВРУ вносить пропозицію щодо Прем’єр-міністра і пропозиції щодо складу уряду. Президент буде брати участь у формуванні Кабміну лише шляхом подання на затвердження Радою кандидатур: Прем’єра, Міністра оборони та Міністра закордонних справ. Весь інший склад кабміну буде формуватися без його участі.
3. Зникає проблема непідписання Президентом законів, вето з яких подолала Рада. Так, у разі якщо Президент України не підписав такий закон, він невідкладно офіційно оприлюднюється Головою Верховної Ради України і опубліковується за його підписом (ст. 94).
4. У Національного банку знову зникає право законодавчої ініціативи (ст. 93). Колись банкіри достатньо тепло вітали наявність такої ініціативи, але через останні події, напевне, потішаться і протилежному.
5. Президент може зупиняти дію актів Кабінету Міністрів України тепер винятково з мотивів невідповідності цій Конституції з одночасним зверненням до Конституційного Суду України щодо їх конституційності, а не як йому заманеться за редакцією Конституції 1996 року (ст. 106).
6. У Президента зникає право вето на прийняті Верховною Радою України закони про внесення змін до Конституції України (ст. 106).
7. У разі дострокового припинення повноважень Президента України виконання його обов'язків на період до обрання і вступу на пост нового Президента України покладається тепер на Голову Верховної Ради України, а не на Прем'єр-міністра (ст. 112).
8. Тепер вже не Президент, а Кабмін утворює, реорганізовує та ліквідовує відповідно до закону міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, а також призначає на посади та звільняє з посад за поданням Прем'єр-міністра України керівників центральних органів виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету Міністрів України (ст. 116).
9. Рахункова палата, крім функції контролю за використанням коштів, знову отримує ще й функцію контролю за надходженням коштів до Державного бюджету України (ст. 98).
10. За новою-старою Конституцією, повноваження народного депутата України припиняються достроково, зокрема, в разі невходження народного депутата України, обраного від політичної партії (виборчого блоку політичних партій), до складу депутатської фракції цієї політичної партії (виборчого блоку політичних партій) або виходу народного депутата України із складу такої фракції (ст. 81).
Цим, зокрема, пояснюється сплеск масового виходу з ПР депутатів. Після вже це зробити буде болісно)
11. З поверненням коаліції повертаються і ризики, пов’язані з її діяльністю. Так, тепер Президент України має право достроково припинити повноваження Верховної Ради України не тільки якщо протягом тридцяти днів однієї чергової сесії пленарні засідання не можуть розпочатися, а й якщо протягом одного місяця у Верховній Раді України не сформовано коаліцію депутатських фракцій, а також якщо протягом шістдесяти днів після відставки Кабінету Міністрів України не сформовано персональний склад Кабінету Міністрів України (ст. 90). Теж правильно – не можуть домовитися між собою – хай проходять перевірку виборами ще раз.
Так, Конституція 2004 року далеко не панацея. Але вона робить яника слабким. Не здатним приїжджати у Раду і нагинати ригів. А такого яника, знаючи правила поведінки в їх зграї, вони ж самі і з’їдять, згадуючи як він їх нагинав.
Тому хай це маленький, але крок для втілення вимоги номер один мирним шляхом. Бо досить крові, мусимо знищити цих упирів без нових смертей невинних людей.
Хронология событий в Киеве и Украине от 22 февраля 2014г.
Хронология событий в Киеве и Украине 21 февраля 2014г.
Хронология событий в Киеве и Украине 20 февраля 2014г.
Хронология событий в Киеве и Украине 19 февраля 2014г.
Хронология событий в Киеве и Украине 18 февраля 2014г.
Источник сайт Украинской правды
Материалы по теме.
Совет безопасности ООН рассмотрел вопрос по ситуации в Украине.
Россия приняла решение о вводе своих войск в Украину!
Инициативная группа "1 декабря" предложила для обсуждения Национальный Акт свободы.
Решение Президента Украины В. Януковича не подписывать в Вильнюсе Соглашение с ЕС привело к политическому кризису в Украине.
Вернуться на главную
|